lørdag 2. mai 2009

Våronn på "småbruket" ute i havgapet

009 006

Ny plen skal det bli bakom huset...

001

Gulrot og sukkererter har komen i jorda.....

Jordbæra blomstrar og er gjødsla.....

det blir saker......

002 003 004

Krydderuter skal vekse seg smakfulle og fine.....

011

Singel har komen på plass rund og foran garasja.....

 022 023 025

Og det blomstrar og gror.

No er eg klar for ÅFK kamp..... på TV hos min kjære nabo

014

Tilslutt eit bilde av denne vakre krukka som naboen pyntar bordet ute med.

Nyt laurdagen........HEIA   ÅFK

Stort smil frå Lill

9 kommentarer:

Brit. (lille meg) sa...

Å, så koselig dette ser ut!
Jeg skjønner at du koser deg der.
Her har vi hatt sommertemperaturer i mange dager, nå ble det mer normal temperatur for årstiden, og i dag regner det.Men det trengs det også.......
Ha ei fin helg!:)

Monika sa...

Heisan ;)
Kor koselig dere har det på øya - håper å finne vegen ut dit ein gang
:)
Her skinner sola og regnet pøsa ned - så da vart det fotball på Tv her og - men eg heia litt meir på molde eg da ;)
Klemma
du - ikkje noe skummelt som kommer i posten - berre ein liten hilsen

Synnøve. sa...

Det gjikk ikkje så godt for det beste laget i Norge idag da...
Må nok tre på meg Stormen t-skjorta og reise på neste kamp. Nå ska vi få gutta til tops.
Det er litt ekstra surt å tape mot Molde da...
Men slik er det. Det går opp og ned. Neste gang tar vi dem.

Så mye du klart å fått ordna allerede. Her har våronna bynt og. Husverten har värt på åkern nå i mange dager. Men det er så vått fremdeles. Vi får ju litt flom her når snöen smelter. Skasenåa renner ut i Nuguren, som renner ut i Glomma. Hvor Glomma kommer fra veit vi ju. Der smelter det snö og Glomma stiger. Men det skal visst nok ikkje bli så allvorlig flom i år sier dem. Vi får håpe det.
Ha nå en kjempekoslig lördag til trots for tapet i kampen. Vi kommer igjen.
Klems Synne.

Besta sa...

Så koselig...deilig å gjøre slike ting å få det unna slik at en kan se hvor det veks og blir fint. Her har vært 20 varme gode grader i noen dager, i dag og men no er den falt og det har regnet litte grann i dag. Ha ein fin vår helg.

Besta sa...

Det vart desverre tap denne gongen...

Forstår godt at du koser deg på ØYA...men no går val tankane veldig mykje lenger enn til øya vil eg tru:-)

Nyt helga

Dagny- Heim sa...

Heisan! Ser ut til å vere eit lite paradis dette, Lill! Det har eg vel skjøna før då.... Og ein liten grønsakshage også. Jammen ikkje noko tull :-)

Men no er det tilbake i normalt maivêr, surt og regnfullt. Og slik skal det visst vere ei veke :-/
Så i dag har eg snekra på nokre gamle stolar inne, som skal stå ute. Reportasje følger :-)

Go'klem!

trineb sa...

So flott dokke har fått det! Traff husbonden med traktor på laurdag, så det var nok noko på gang, ja..

Ha ei fortreffeleg veke :-)

Steinbokkjen ;o) sa...

Hei vennen!
Ja her såg da riktig hææærle ut!
Ha ei nyyyyyyyyyydle veka.
kleeem

Kort og Søm sa...

Heldige deg som har så god plass til grønnsakene!! :o)